London - Oslo 2008
Átlag napi pedálozás 5h30 Max. 8h00
Mennyibe került 1800 EUR
Stansted - Cambridge Szeptember 20
Karlsruhe, hüvös reggel, Bishops Stortford, temető, mókus, supermercato, mr. bean "thank you". Nem hittem volna hogy Cambridge városában olyan nagyszerű sátorhelyet találunk. TRP = 80 km
AVS = 16,00 km/h
Cambridge - Fosdyke Szeptember 21
Cambridge, Queens college, Kings college, Trinity college, maraton, nyakkendős profeszorok, egyenruhás diákok. Gyönyöru falvak, kastelyok, pub-ok. "Tipikus" anglia. TRP = 115 km
AVS = 15,70 km/h
STP = 7h20
Fosdyke - Boston - New York - Woodhall Spa - Caistor Szeptember 22
Boston után New York, csirke thai szósszal az eresz alatt már nem tom melyik városban. Woodhal Spa teccik robinak. Nagy torony, szomorú esős idő, hideg, alvás szántóföld szélén. TRP = 80 km
AVS = 14,10 km/h
STP = 5h40
Caistor - Barton upon humber - Hull - Beverley - Etton Szeptember 23
Barton upon humber gyönyörű délutáni ebéd a malom csárdában. Kurva hosszú hid, nagy szél, dobozos sör a templom ajtóban. Beverley szép városka.
Angol néni, hatvan éves, barátkozik robival. Amint kiderül, ő is kerekpáros és épp készül Tasmániába egy négy hetes túrára. Respekt.
Tipp topp szálláshely, Titi kolbászt süt. Angol kolbászt a kutyámnak sem adnék..
TRP = 90 km
AVS = 14,20 km/h
STP = 6h20
Etton - North Dalton - Huggate - Malton - Helmsley - Rievaulx Szeptember 24
Kezd szebb lenni a környék. Helmsley 10 pont, van vár. Malton, fish and chips, birkapiac. Alvás erdő közepén. Nadjon jó, nadjon jó. Történelem: Rievaulx Abbey TRP = 75 km
AVS = 13,20 km/h
STP = 5h40
Rievaulx - Hawnby - Osmotherley -Appleton - Yarm - Bishopton - Sedgefield - Trindon Grande - Wheatley Hill Szeptember 25
Rievaulx szép kis hely. Fürdés 8°C patakban. Nagyon sok fácán, fürj, fajdkakas az út mentén. Wheatley Hill nagyváros. TRP = 75 km
STP = 5h00
Wheatley Hill - Yorm - Chester Le Street - Stanley - Rowlands Gills - Tyne river - Corbridge - Hexham - Wark Szeptember 26
Ki a nagyvárosból, követjük a Tyne patakot messze elkerülvén Newcastle upon Tyne-t. Robert the Bruce skót király vagy akármi megverte az angolokat 1640-ben(Battle of Newburn). Letérünk jobbra és nekiállunk a skót "Highland"-nak. Nagy lustaság miatt kihagyjuk Hadrian falát (Hadrian's Wall). Gyönyörű szálláshely. TRP = 100 km
AVS = 14,00 km/h
STP = 7h10
Wark - Kielder Water - Bonchester Bridge Szeptember 27
Meglehetösen friss reggel (2°C). Nagy tav, szél, hideg, depresszió. Hegyek, semmi ház. Skót határ. Bonchester-ben betérünk a Ló és a Kutyához cimzett fogadóba és halott állatokat lakmározunk. Állitólag birkacsülök és Aberdeen Angus volt a vacsora.
Alvás vérjuhoknál:-).
AVS = 14,30 km/h
STP = 7h40
Edinburgh - Kirkcaldy - Leven Szeptember 29
Nagy hid (Forth Road Bridge, Forth Railway Bridge), lustaság, biciklijavitás, új lánc.:-) TRP = 60 km
AVS = 12,90 km/h
STP = 4h40
Leven - Dundee - Bonnyton - Newtyle - Alyth Szeptember 30
Nagy hid Tay Bridge. Dundee kávéház, sörözés a templom ajtóban. Idegenvezető Alyth körnnyékén áradozik a Haggas, Highland Cow és a Szarvashúsról. Kempingben nincs svédmasszázs, nem teccik, továbbálunk. Gyönyörü szálláshely Alyth mellett. TRP = 80 km
AVS = 12,60 km/h
STP = 6h20
Alyth - Spittal of Glenshee - Braemar Október 01
Nagy kibaszott hegy, nagy kibaszott eső, de csodálatos táj. Spittal of Glenshee jo kávézó, meleg, van sör is. Tiszta véletlenül becsöppentünk egy szarvasvadászatra. Sok van arrafele az állatból és kilövik őket mert nem marad fű a birkának. Kegyetlen nagy esőben, land rover út szélén, zöld ruhás emberke, walkie talkie, három zöld ruhás emberke a hegyoldalon, rövid megbeszélés hogy asszongya merre szalad a szarvas, puff, puff, elriad a csorda, de egy ott marad.
Braemar-ben gyanús élelem a néninél, de Titi megette. Asszem Haegess a neve és a májashoz hasonlit a leginkább.
Szép szálláshely a patak mellett az "Earl" kastélya közelében. Amúgy gyanús az a kastély, nem találja sem a google sem a wikipédia. Pedig állitólag sok kisértetes, mérgezős, királyölő mondák járják körbe. És most is az eredeti tulajdonos lakik benne. 1300 óta.
PS. Megkerült: Invercauld Castle
TRP = 55 km
AVS = 11,00 km/h
Braemar - Ballater Október 02
Ma gyalogtúra fel a hegyre, csak délután biciklizünk egy rövidet. A királynő vára mellett ( Balmoral Castle) meglátogatunk egy királyi :-) whiskyfőzdét. ( Royal Lochnagar).
Szomorú esőben érkezünk Ballater-be, kocsmában egy pár Guiness segit rajtunk. Szoknyás férfiak az uccán. Tök sötétben, esőben állunk tovább, de szerencsére hamar találunk szálláshelyet a városi kempingben.
TRP = 30 km
AVS = 16,40 km/h
STP = 1h50
Ballater - Peterculter Október 03
Korán reggel indulunk, nehogy elkapjanak :-) (blattoltunk a kempingben), hideg van de Eszter felmelegit.
Végre találunk skót marhát.
Elhagyott cserkész táborban alszunk.
TRP = 70 km
AVS = 16,20 km/h
STP = 4h20
Peterculter - Aberdeen Október 04
Lustálkodás, Aberdeen, tengerpart, TGI Fridays, úri szálláshely a Merriott-ban. TRP = 60 km
STP = 4h00
Aberdeen - Bergen Október 05
Repülünk, eső, hideg, újból szállodában alszunk. TRP = 30 km
STP = 2h00
Bergen - Tysse Október 06
Norvégia nagyságrenddel szebb mint skócia. Havas hegyek, vizes patak. TRP = 70 km
AVS = 13,10 km/h
STP = 5h20
Tysse - Kvanndal - Kinsarvik - Eidfjord Október 07
Fjord mentén haladunk, nagy hegyek, kisüt a nap is. Kvanndal-Kinsarvik komppal.
Bennszülött érdeklődik, merre megyünk. Oszlóba a hegyen keresztül. Hűha, csóválja a fejét az nem lessz jó, nem tudunk átmenni, nagy hó van. Majdnem meg kell igérni neki hogy nem indulunk át. De attól még nem változtatunk a tervünken.
Elhagyott kempingben (hisz ebben a cudar időben senki nem sátorozik :-) alszunk nagy hegy alatt a fjordparton.
TRP = 95 km
AVS = 14,25 km/h
STP = 6h40
Eidfjord - Geilo Október 08
Átkelés a Hegyen: Hardangervidda. Van ám ott minden, hó, szél, hideg. Vacogunk is keményen de a látvány mindent kárpótól. Ezt a helyet még egyszer meg kell látogatni, már akkor eldöntöttem. Sokat nem tudunk vacakolni a hideg szél miatt és majdnem megállás nélkül átkelünk rajta.
Alvás Geilo-ban egy üres kempingben. Reggelre kiderül miért nem sátorozik senki: -5°C.
TRP = 95 km
AVS = 11,90 km/h
STP = 8h00
Geilo - Gol - Bromma Október 09
Végre, hosszú majdnem egész napos lejtő. Gyönyörű szines, őszi táj. Sárga lombhullató fenyő!?.
Késő estig keressük a szálláshelyet, oszt "kibérelünk" egy hétvégi házat. Hála és üdv a tulajnak :-).
TRP = 90 km
AVS = 17,40 km/h
STP = 5h10
Bromma - Eggedalen -Amot - Vikersund Október 10
Hosszan esik az eső. Kaparjuk a sorsjegyeket egyre másra. Titi megüti a főnyereményt, 500 korona !
Pompás sátorhely a tóparton.
TRP = 100 km
AVS = 17,10 km/h
STP = 5h50
Vikersund - Sylling - Oslo Október 11
Kész. Vége. Finito. Nagy züllés a norvég fővárosban, keménykalapos portásra bizzuk a bicikliket egy központi menő szállodában és kirontunk az éjszakába. Zámbó Jimmy koncert, sex, drugs, rock & roll :-) TRP = 85 km